Czytasz: Prototyp Arrinery na Poznań Motor Show 2017

Prototyp Arrinery na Poznań Motor Show 2017

Drogowa Hussarya 33 to całkowicie własna konstrukcja. Wejdzie do produkcji?

CZYTAJ TAKŻE: Superwyścigówka ze śląskimi skrzydłami

Arrinera obecnością na Motor Show Poznań 2017 w Poznaniu zaznacza kolejny etap w rozwoju przedsiębiorstwa. Równocześnie prezentuje przygotowany do procesu homologacji samochód drogowy Hussarya 33 i jeden z egzemplarzy wyścigowego modelu Hussarya GT3. Samochód drogowy, blisko spokrewniony z modelem wyczynowym i dzielący jego DNA, to konstrukcja całkowicie własna, bazująca na ramie przestrzennej, z poszyciem wykonanym z kompozytów carbonowo-kevlarowych.

Podobnie jak wyścigowa Arrinera Hussarya GT3, samochód drogowy napędzany jest wolnossącym silnikiem V-8, umieszczonym centralnie. Samochód ten, stanowiący już trzecią rozwojową generację polskiego superauta, ma także aktywne rozwiązania aerodynamiki oraz nowoczesne systemy elektroniczne w kabinie, w tym wykonany na zamówienie wyświetlacz informacyjny kierowcy. Aerodynamika nadwozia wersji drogowej Hussarya 33 zbliżona jest do rozwiązań znanych z wyścigowej Hussarya GT3, zaprojektowanych przez zespół z Politechniki Warszawskiej pod kierunkiem profesora Janusza Piechny.

Arrienera Hussarya GT3 to jedyny profesjonalny samochód wyścigowy zaprojektowany w Polsce, w rekordowym czasie trafił na tory wyścigowe. Samochód, który w formie statycznej zaprezentowano w Birmingham w styczniu 2016 roku, już w maju tego samego roku przeszedł pierwsze testy na torze badawczym w Bruntingthorpe, by następnie jako pierwszy polski samochód w historii wystąpić w czerwcu na prestiżowym Festival of Speed w Goodwood.

Jesienią rozpoczęto próby dwóch kolejnych prototypów, kontynuowane po zakończeniu sezonu zimowego w Wielkiej Brytanii. Egzemplarz, który trafił do Poznania, to samochód, który uczestniczył w testach na torach Silverstone, Donington Park, Snetterton oraz Blyton Park jeszcze na kilka tygodni przed transportem do Polski. Głównym kierowcą testowym jest legendarny zawodnik ze Szkocji, Anthony Reid, który uważa Arrinerę GT3 za idealne auto dla kierowców typu "gentleman driver", stawiających pierwsze kroki w świecie wyścigów GT. Nick Heidfeld, były kierowca Formuły 1, obecnie zawodnik Mahindra Racing w Formule E, który miał okazję jechać wyścigową Arrinerą na trasie rozgrywanego do 1905 roku wyścigu górskiego w Shelsley Walsh, również chwalił polski samochód.

Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya - główne cechy prezentowanego prototypu:

  • Własnej konstrukcji światła Bi-LED.
  • Unikalny lakier o nazwie „Kalahari sunset” opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG.
  • System klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego.
  • Autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych.
  • Aktywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”.
  • Silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM
  • Skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm
  • Nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą
  • Autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (ABCM), jest to centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie.
  • MobileEye - system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód
  • Nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
  • System monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu.

Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3 – główne cechy prezentowanego samochodu oferowanego klientom:

  • Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins
  • Nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack
  • Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwością zmiany biegów przy kierownicy.
  • Silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500KM
  • Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi.
  • Efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej.
  • Wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki).

Czytaj więcej