Historia SMS-owania rozpoczęła się od wysłanych 32 lata temu życzeń: Merry Christmas. Pierwszą wiadomość wysłał do kolegów programista z Vodafone. Choć architekci telefonii komórkowej planowali, że będzie to ich wewnętrzny system wspierający komunikację techniczną, dzisiaj SMS-y są niezbędnym kanałem komunikacji w prywatnej, urzędowej i biznesowej.
Ponad trzy dekady i miliony świątecznych wierszyków później okazuje się, że powoli wracamy do tych pierwotnych zamiarów. Nasze prywatne wiadomości przenoszą się do komunikatorów, za to zalety krótkich komunikatów coraz chętniej wykorzystuje biznes, urzędy czy organizacje. Nie oznacza to, że SMS znika z naszego życia, tylko podobnie jak radio czy zegarek, adaptuje się do nieco innej roli niż spełniał kiedyś.
– Telefony sprzed paru dekad miały niewiele do zaoferowania w kwestii rozrywki. Ówczesnym nastolatkom musiały wystarczyć proste gierki, co sprawiło, że największą atrakcją komórki okazywało się właśnie SMS-owanie ze znajomymi. Dzięki temu dla dorosłych już millenialsów, mobilny czat to naturalna forma komunikacji, którą wiele osób preferuje również w kontakcie z firmami.
Jeśli kiedyś dostawaliśmy SMS nie od innej osoby, a od firmy, to zazwyczaj tą firmą był operator telefonii komórkowej. Innym podmiotom zwyczajnie brakowało narzędzi, by efektywnie komunikować się tym kanałem. Dzisiaj SMS-y są nieodłączną częścią biznesu, stosowane bardzo szeroko, od kampanii marketingowych, przez wysyłki powiadomień, po kody jednorazowe do logowania. Według prognoz rynek usług masowych wysyłek wzrastać ma nadal w tempie 4,5 proc. rocznie, osiągając na koniec dekady wartość prawie 92 mld dolarów.
W biznesie wciąż docenianą cechą komunikacji SMS jest bezpośrednie dotarcie, fakt, że wiadomość nie znika w tłumie i dociera do każdego niezależnie od wieku i urządzenia. Im bardziej życie będzie się cyfryzować, tym bardziej będzie potrzebne nam narzędzie, które jest jednocześnie masowe, osobiste i przede wszystkim działa. Wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych jest przecież podstawową funkcją każdego telefonu – komentuje Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI – polskiej platformie do wysyłek SMS dla firm, urzędów i instytucji publicznych.
SMSAPI to platforma do masowej wysyłki wiadomości SMS. Z serwisu korzystają zarówno największe koncerny o zasięgu globalnym, jak i mniejsze, lokalne biznesy, instytucje publiczne i urzędy. Najczęstszymi zastosowaniami platformy są automatyczne powiadomienia SMS, wysyłki kodów autoryzacyjnych 2FA oraz personalizowany SMS marketing. SMSAPI jest częścią międzynarodowej grupy LINK Mobility.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).
Outsourcing magazynowy to nie tylko sposób na szybkie uzupełnienie braków kadrowych. Dla wielu firm to…
W Szopienicach zakończyły się roboty budowlane przy nowym odcinku infrastruktury rowerowej, który ma blisko kilometr…
W Gliwicach powstaje dwukondygnacyjny obiekt przy ul. Zbożowej, w którym znajdzie się 9 oddziałów żłobkowych…
Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w ramach projektu edukacyjnego Wsparcie w zakresie poprawy…
Afrykański czarodziej i łowca polskich głów powraca po więcej. Bezapelacyjnie jeden z najbarwniejszych awanturników i…
Prezydent Rafał Trzaskowski ogłosił, że Warszawa jest gotowa ubiegać się o letnie Igrzyska Olimpijskie w…